onsdag 8 juli 2009

En dag till

att analysera. Det har i stort sett varit en bra dag. Blev lite gottesugen på eftermiddagen/kvällen men det lugnade ner sig som tur var. Ss hade bakat sockerkaka som de andra festade på och sen dröjde det för länge emellan lunch och middag eftersom jag var iväg mitt på dagen, tror att det var därför som jag blev sugen.

* frukost: fil med hemgjord musli

* lunch: lite bacon- och kycklingpanna, lite coleslaw, kaffe m grädde å mjölk

*middag: en tjock grillkorv, coleslaw, ett stekt ägg

*kväll: en nektarin, te


Har fått syrran å hennes man att prova detta med LCHF och de verkar positiva. Hoppas verkligen att detta kommer att fungera. Handlade på ICA idag och jag gick förbi godiset men jag reflekterade inte ens över att jag gick förbi det förrän mycket senare. Det kändes ju bra!
Det är ju smågodis som är min största last men jag tror inte att jag ska gå in så mycket på det just nu för då kommer jag nog att längta efter det.

Känner mig lite småhungrig nu på kvällningen men jag måste låta bli att äta så sent på kvällen. Det kan inte vara bra varesig man äter enl LCHF eller inte. Summa kardemumma är ju ändå att om man äter för mycket och gör av med för lite så går man inte ner i vikt! Och det är ju främst därför som jag provar det här. Så nu gäller det att hålla mattiderna, motionera och inte äta för stora portioner. Det är lite svårt med tanke på hur gott allt smakar när det är mera fett i! När jag gjorde tonfiskröran härom dagen så saltade jag som jag brukar göra men jösses vad salt det blev. Jag antar att fettet höjer smaken rejält.

Undrar vad jag ska göra för mat imorgon? Hade tänkt göra köttfärslimpa idag men då kom jag på att det är det ju ströbröd och havregryn i så det gick ju inte. Ska surfa runt nu och leta efter bra recept på alternativa metoder.

Imorgon är en ny dag att ta nya tag =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar