fredag 17 juli 2009

En härlig dag!

Min älskade lilla prinsessa har lärt sig att cykla! Hon lånade grannpojkens cykel och helt plötsligt så cyklade hon. HURRA för min lilla pumpis :)

Sitter i skuggan och läser min nyinköpta bok av Lars-Erik Litsfeldt "Ät fet mat". Intressant läsning, lite småroligt och enkelt skriven. Maken började läsa denna igår och helt plötsligt stod han framför mig och klappade sig på magen och sa: -Jag kanske också ska börja med det där LCHF:andet. Det verkar ju inte så tokigt. Fast man får kanske inte dricka nån öl, va?

Det går VÄLDIGT bra med ätandet och maten. Jag överäter inte och är aldrig sugen på nåt. Kan ibland tänka att det skulle ha varit gott med en macka men jag antar att jag inte kommer att sakna mackor alls så småningom, jag som har varit en stormacksätare. Nu tycker jag att jag blir mätt fort och behöver inte alls lika mycket mat som innan. Jag blir inte heller hungrig på en gång igen.

DET ÄR ETT MIRAKEL!!!!

Jag antar att om jag sa i skolan att mina barn ska äta på det här viset så skulle jag få storskäll. Inte får man väl äta mycket av korven eller dressingen och nästan ingen pasta. Nä, tallriksmodellen ska det vara!

Har tänkt att försöka styra in barnen på att äta så lite kolhydrater som möjligt, fast de får äta mer än mig. Jag vill ju att mina barn ska få en bra start i livet!

Nu väntar god mat resten av dagen och gott sällskap :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar