söndag 19 juli 2009

Sammanfattning av vecka 2

Då har det gått två veckor med LCHF. Makens försök med detta blev istället HCHF. Inte så bra. Han kunde inte motstå ölen, kakorna,glassen och allt annat gott.
För egen del så blev det en vecka med blandad kompott. Har varit lite småsugen på diverse saker men det var värst idag. Men jag vet att det beror på att det blev för sent med maten samt att det blev för lite grönsaker. Har gjort iordning matdosa till imorgon med pizzasallad och sörmlandslåda, tror jag det hette. Sen ska jag ha med mig två bitar brieost att smaska på till kaffet. Jag hoppas att det blir bra och att jag kan motstå kakorna imorgon. Igår bjlds det på 7 sorters kakor och bullar hos släkten och då upplevde jag min första svåra stund då jag skulle motstå men det gick faktiskt bra. Jag orkade dock inte åka på friskis idag. Imorgon blir det väl inget heller eftersom det är första jobbdagen då. Usch.

Tänkvärt till nästa vecka:
* håll mattiderna, än så länge är jag i inställningsfasen
*kom ihåg grönsakerna
*motionera
*ät lagom

Iofs så har jag faktiskt inte överätit som jag brukar. Jag känner mig snabbt mätt och belåten. Men jag har fortfarande inte kommit på att jag ska vara sugen på fet mat istället för kolhydrater när det går för länge mellan måltiderna. Jag tror dock att jag kommer att komma över detta så småningom.

Är lite, eller väldigt, skraj för att jag ska stå på plus imorgon. Vill ha gått ner minst 1 kg till imorgon. Jag vet att det tar tid att gå ner i vikt men jag vill att det ska gå fort. Jag vill vara smal NU! Om jag någonsin kommer att bli det...
Nä, nu får jag inte tappa sugen. Det här ska jag fixa!

Ska mäta mig om någon vecka. VIll inte mäta mig för ofta. Jag tycker själv att jag har minskat i omfånget kring midjan men det kan lika gärna vara inbillning.

Imorgon blir det vägning. Hoppas verkligen att vågen visar minus.

Den enda som inte ljuger för dig är måttbandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar