måndag 13 juli 2009

En riktigt bra dag

har jag haft idag. Åkte och hälsade på mamma idag och startade dagen med en stadigare frukost än vanligt. Åt förstås min fil med "musli" men lade till 2 kokta ägg eftersom jag visste att jag skulle åka bort. Stod mig väldigt bra på den fram till 14-tiden då det blev mat hos mamma. Som tur var så hade hon ingen ketchup hemma så det blev köttfärssås på LCHF-vis med grädde ist för en massa socker. Jag hade som tur var handlat innan och hade med mig grädden och även paprika. Så lunchen blev gräddköttfärssås, gul paprika och pärltomater. Efter lunchen blev det en kopp kaffe med mycket grädde i och en bit brie.
Mängden mat var inte så stor men jag stod mig länge och åkte hem på eftermiddagen och stressade sen iväg på ett friskis-pass. Efter passet åt jag en liten bit omelett med chorizo i och cole slaw. Nu sent på kvällen åt jag ännu en bit brie.
Mmmmmmmm det är så himla gott med brie och det är såååå kul att få äta den utan att få dåligt samvete för att man stoppar i sig onyttigheter... Nu är det som var onyttigt nyttigt istället och det är underbart tycker jag!
Vilken tur att min kollega lånade mig Annika Dahlkvist´s bok Anta din viktigaste utmaning och sen googlade jag på annika och hittade en massa andra bra sidor att vara in på som jag har lagt till min nya LCHF-favoritmapp.

Tror att jag ska försöka äta en stadigare frukost imorgon med och imorgon ska jag promenera till dagis med kidsen och sen ska jag jogga hem å dessutom klippa gräset om vädret tillåter.
Det blir en dag med mycket motion hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar