lördag 25 juli 2009

Grattis till mig själv

Idag kom jag i en kjol i stl 40!

Det var inte längesen som jag faktiskt hade lite problem med stl 44... Fast denna kjolen sitter liiiiite tajt, nåt kilo till så sitter den som en smäck!

Jag fortsätter att förundras över hur lätt allt går och hur mätt jag blir på allt mindre portioner. Jag behöver inte alls lika mycket mat som tidigare, jag blir mätt riktigt fort. Magsäcken har verkligen krympt. Igår kväll åt jag tacotallrik och tog en nästan lika stor portion som för två veckor sedan men jag blev så fruktansvärt mätt. Det kändes verkligen inte bra att vara så mätt och jag märkte imorse att jag var mer hugrig än vad jag brukar vara på morgonen. Så jag ska verkligen försöka att sluta äta i tid. Det är inga problem med detta under vardagarna men när det är helg så är det lite svårare.

En annan sak som jag har märkt är att vårt matkonto faktiskt inte har ökat trots att vi har köpt fettiga saker. Men å andra sidan så har vi inte köpt bröd, kakor, bullar, godis, extra god mat, mjöl eller sådana saker som är förknippat med kolhydrater. Så det känns ju också bra att det inte blev dyrare.

Hörde på nyheterna härom dagen att kvinnor som äter mycket snabba kolhydrater löper krafigt ökad risk för bröscancer. Huvva. Hoppas verkligen att man inte är försent ute!

Nåja, denna vecka har varit en bra vecka utan fusk. Jag är faktiskt livrädd för att fuska och bli godissugen så jag törs inte en ta ett tuggummi. Jag vill verkligen inte förstöra detta nu när det går så ruskigt bra. Jag har märkt att min övre mage har minskat mycket, det blir inte längre en stor bulle övanför linningen utan en liten en. Dessutom så har jag varit tvungen att ta en storlek mindre på byxorna på jobbet! Så även om det inte visar så mycket på vågen så har det definitivt hänt något i midjan ändå!

Jag är så otroligt fascinerad av att jag kan gå och handla utan att ens gå och småglutta på godiset. Jag som har varit en sån gottegris och NADA. Helt otroligt.

Väntar med spänning på måndagsvägningen. Vill ju så gärna komma under 70-kilos strecket. Tänk vad kul det skulle vara att komma under den magiska gränsen. Jag har längtat efter det så länge!

En sak till bara innan jag ska sluta. Jag har ätit enl LCHF i 3 VECKOR! Fatta å förstå! 3 VECKOR utan godis, fikabröd och läsk! TRE HELA VECKOR. Det har jag inte gjort sedan jag var ca 7 år, då jag klarade mig i en månad. Annars så är det tre dagar max sen sliter suget tag i mig. Men nu har det gått tre veckor!

JAG ÄR GLAD OCH MÅR BRA!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar