söndag 12 juli 2009

En hel vecka!

Jag har nu kört LCHF en HEL vecka! Det har gått så himla bra, jag är sååå impad!!!!

Tänka sig en hel vecka UTAN godissug. Jag trodde faktiskt inte att det var möjligt. Faktiskt inte. Jag är så glad för jag har ätit otroligt gott och sånt som tidigare varit förbjudet och ändå har jag gått ner i vikt!

Nu på morgonen vägde jag 71,4 kg. -1,5 kg!

Veckan har bestått av olika nya rätter, upptäckter och aha-upplevelser.
Jag upptäckte en dag att jag måste äta grönsaker för att må bra. Jag åt inga grönsaker alls under en förmiddag och på eftermiddagen mådde jag inte så bra, jag kände mig matt i kroppen och tung i huvudet. Så grönsaker är ett måste! Frukt har jag inte ätit en om dagen utan kanske en varannan dag. Igår kväll, lördag, åt jag tre bitar 70%-ig choklad efter den supergoda tacotallriken. Var jättenöjd med det och har inte alls något sug idag vilket jag alltid har haft efter att ha ätit godis.
Sa till pappisen igår; har du hört mig tjata om fikabröd, godis eller chokladbollar denna vecka?
Han tänkte efter en stund och sen kom ett något förvänat: neeeej, det har du ju inte!

Så nu är det helt stopp för lightprodukter i detta hus! Kommer aldrig mer att köpa lättfil, lättmjölk eller lightdricka. Alla i familjen har ätit och tyckt att allt har smakat så gott. Wow.

Nu kör jag hårt en vecka till. Det känns som om man måste ha någon sorts inställningsveckor då man provar sig fram för att se vad man kan äta och vad man inte kan äta.

Imorgon är ju officiella vägningsdagen, så vi få se vad det resultatet är.

Jag är glad vilket fall som helst.

Just det, det är sååå himla gott med en bit brieost till kaffet istället för kakor. MYCKET godare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar