torsdag 30 juli 2009

Lyxmat!

Ja det är så det känns. Lyxmat. Jag fyller mina dagar med lyxmat och är mätt, nöjd och belåten samtidigt som jag går ner i vikt!

Pratade med en på jobbet idag som berättade att hon äter enl LCHF och har så gjort sedan i november. Dock inte av viktskäl utav hälsoskäl. Hon berättade att hennes blodtryck har sjunkit och att hennes goda kolesterol ökat från 0,9 till 2,3. Det var baskemig inte dåligt!

Väntar med spänning på januari då jag ska tjata till mig ännu ett kolesterolprov.

Kan tyvärr inte låta bli att ställa mig på vågen heller. 69,3 kg idag. -1 kg sen i måndags! Hoppas bara att det håller i sig!

Har minskat ner mer på kolhydraterna och ökat på fettet. Det har gjort underverk för min mage. När jag började med LCHF blev jag så hård i magen men sen jag ökade på fettet så blev det helt normalt. Sköööönt.

Nu ska jag låta vågen vara. Ska jobba sista dagen imorgon för denna vecka. Sen väntar en efterlängtad två-dagars ledighet. Kanske inte låter så mycket men har man jobbat 10 dagar av 12 så blir det helt ljuvligt. Då ska jag leta goda recept och skriva ner dem i en bok så jag får dem samlade på ett ställe.

Då fortsätter jag mina dagar med min lyxmat med ägghalvor med majonnäs och räkor och en massa andra godsaker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar