måndag 27 juli 2009

Vägningsdags

En liten besvikelse blev det imorse när jag ställde mig på vågen.

-0,1 kg.

Jaha. Givetvis började kugghjulen i huvudet snurra. Vad har jag gjort för fel? Har jag ätit för mycket? Har jag ätit kolhydrater som jag inte vetat om?

Nu när jag har googlat runt lite så ser jag att på många ställen står det att viktnedgången går ganska långsamt så jag måste nog ha tålamod, även om jag helst skulle ha -10 kg igår.
Nej, jag har nu bestämt att jag ska fortsätta att äta som jag gjort men jag ska se upp med korven för det tänkte jag inte på att den kan innehålla socker. Måste kolla ordentligt fortsättningsvis.

Jag fortsätter med LCHF eftersom det är så otroligt enkelt att hålla i. Fick dock en trist kommentar idag på jobbet när jag kom gåendes med min brieost som jag äter till fikat på morgonen. Det lät som så "vilken stor ost du har, ska vi dela på den allihopa?" och "du håller visst inte igen".

Morr... Vänta ni bara så ska ni få se, tänkte jag när jag slog mig ner i soffan med min brieost. Vänta ni bara...
Har ju redan minskat en storlek på jobbyxorna och det ska bli flera.

Ok, imorse vägde jag 70,3 kg.

Allt som allt -2,6 kg.

På tre veckor.

Ja, jag får vara nöjd än så länge. Nu gäller det att ha tålamod och även lägga till motion. Det blev bara ett enda friskis-pass förra veckan. Nu ska jag motionera minst två friskispass och två 30-minuters promenader.

Måste bara säga att det var väldigt längesen som jag var i närheten av 70 kg. Som mest vägde jag 76,9 kg i början på det här året men fick bort några kilon på det traditionella sättet men jag är ganska säker på att jag hade gått upp dem igen om jag hade fortsatt eftersom mitt sockerberoende var så starkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar